Infraestructures i serveis

INFRAESTRUCTURES

Oposició de Salt al traçat de la variant de Bescanó

L'Ajuntament està en desacord amb els dos recorreguts proposats pel govern, un de paral·lel a l'N-141 i l'altre, pel mig de les deveses

Presentarà al·legacions per preservar espais protegits

L'Ajuntament de Salt s'oposa a les dues propostes de traçat de la variant de Bescanó que preveu la Generalitat. La regidora d'Urbanisme, Rosa Pórtulas, considera que a l'equip de govern, de CiU, no els satisfà ni una hipotètica via en paral·lel a l'N-141 ni una carretera que creués les hortes i les deveses del municipi. “No estem d'acord amb cap de les dues alternatives que proposa el departament [de Territori i Sostenibilitat]”.

El recorregut de la variant de Bescanó està tot just en període d'exposició pública i l'equip de govern de Salt hi presentarà al·legacions abans del dia 19. La corporació que presideix Jaume Torramadé hi proposa una alternativa. “Plantegem des de fa temps una proposta que passaria pel sud, per Montfullà (Bescanó) i que aniria a enllaçar amb la sortida de Girona sud de l'AP-7”, afirma Pórtulas.

L'any passat, la direcció general de Carreteres de la Generalitat proposava un ramal final de la variant de Bescanó fins a Vilablareix, una alternativa que s'ajustaria als interessos de Salt. Però les crítiques de l'alcalde de Vilablareix, David Mascort (ERC), han aparcat aquesta possibilitat.

Segons el projecte del govern, i que analitzen els tècnics municipals de Salt, la variant acabaria amb una nova rotonda al terme de Bescanó, que connectaria el carrer de Bescanó amb el passeig dels Països Catalans (a Salt). L'alcalde de Bescanó, Xavier Soy (CiU), veu bé els plans de la Generalitat, la qual hauria de fer una inversió d'uns 52 milions d'euros.

La regidora d'Urbanisme de Salt considera que les dues propostes que planteja la Generalitat afecten o bé les hortes (opció B) o bé creuen les deveses (opció A), “de nord a sud, i afecta més boscos”, detalla Pórtulas.

La regidora de Salt lamenta que el govern municipal no tingui en compte els plans que protegeixen les deveses. “Deu predominar l'interès públic per sobre de la Xarxa Natura 2000, el pla especial [de les deveses] o el pla territorial de les comarques gironines o qualsevol altre”, es queixa.

“Una barrera més”

Històricament, tots els governs de Salt s'han oposat que hi hagi més infraestructures a les deveses de Salt, el pulmó verd del municipi. Per això, la responsable d'Urbanisme considera que la futura via “és una barrera més. Tenim l'autopista i tindríem una carretera més que trepitja i travessa pel mig les deveses”.

Per Salt, hi passa l'AP-7, i Pórtulas recorda que el gasoducte i el tren de mercaderies projectats també hi haurien de passar. “Si tenim en compte les comarques gironines, hi ha un corredor per on passen les infraestructures. Tenim, d'una banda, les Gavarres, i de l'altra, Montfullà. I l'eix més fàcil és a prop de l'autopista.”

Tot i les discrepàncies, la regidora d'Urbanisme de Salt valora la voluntat d'entesa de la direcció general de Carreteres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona