Infraestructures i serveis

El sector econòmic vol que s'acceleri l'eix mediterrani

El seguiment empresarial en infraestructures destaca que augmenta la licitació, però que no es compleixen compromisos

Demanen l'N-II a la demarcació

El GTI4 (Grup de Treball d'Infraestructures), format per la Cambra de Comerç de Barcelona, el Cercle d'Economia, Foment del Treball i el RACC, demana en el seu darrer informe de seguiment dels compromisos d'inversió en infraestructures que s'acceleri l'eix mediterrani, tant viari com ferroviari. Destaca que durant el primer semestre del 2010 va augmentar la licitació d'obra pública respecte al 2009, però critiquen l'excessiva retallada del Ministeri de Foment, i que no es compleixi la disposició addicional tercera de l'Estatut, segons la qual falten encara 1.500 milions per assignar. Critiquen l'Estat per “una manca de criteris coherents en la selecció dels contractes d'obra rescindits”, i lamenten que la suspensió del tram de l'N-II entre Medinyà i Orriols afecta directament el corredor mediterrani. Segons asseguren, “el desdoblament de l'N-II és fonamental”, i recorden que es tracta d'unes obres compromeses per l'Estat i considerades prioritàries.

Pel que fa al corredor ferroviari, destaquen que es posi en servei aquest any el tercer rail entre Girona i Figueres per donar sortida a les mercaderies, i esperen que es compleixi el termini del 2012 per al TAV. També reclamen que tot el corredor fins a Algesires sigui prioritari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona