Infraestructures i serveis

Seguretat viària

Comencen a funcionar els dos nous radars de tram a l'N-II entre Capmany i Agullana

Els aparells controlaran la velocitat en una zona limitada a 80 quilòmetres hora

El Servei Català de Trànsit (SCT) ha posat en funcionament aquest divendres els dos radars de tram nous de l'N-II entre Capmany i Agullana (Alt Empordà). Els aparells, que s'han instal·lat un en cada sentit de la marxa, controlaran la velocitat al llarg d'un tram de 2,92 quilòmetres, on el límit permès és de 80 quilòmetres hora. Aquests sistemes de control funcionen a través d'un equipament de reconeixement de matrícules situat a l'inici i al final del tram controlat, el qual mesura el temps de recorregut i calcula la velocitat mitjana per tal de comprovar si s'ha superat el límit permès. Segons un comunicat del departament d'Interior, “els radars pretenen reduir la velocitat excessiva o inadequada i reduir-hi la sinistralitat”.

Amb els dos nous radars de trams que es posen en marxa avui ja són 97,76 quilòmetres de la xarxa viària catalana controlats per aquest sistema de velocitat mitjana. Actualment ja funcionen 17 dispositius com aquests i 9 estan instal·lats a la demarcació de Girona.

El SCT ha destacat que els radars de tram tenen diversos avantatges, ja que eviten frenades sobtades, cobreixen de forma efectiva un tram sencer d'una via, obtenen velocitats més igualades i uniformes al llarg de tot el tram, són un element dissuasiu de gran efectivitat sobre el comportament dels conductors, constitueixen una eina eficaç per reduir la sinistralitat i millorar la seguretat viària. I a més, segons Trànsit, és un sistema que complementa els sistemes de control convencionals, com els radars microones, de làser i els piezoelèctrics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona