Política

Lloret vol habilitar ara zones verdes de pàrquing el 2022

El govern local recupera la idea d’implantar zones d’aparcament de pagament dur per a forans amb un preu reduït per als residents per afavorir la “rotació”

Només Lloret en Comú hi vota en contra

El govern de Lloret ha acabat rescatant la idea d’implantar zones verdes d’aparcament que serien de pagament dur per a no residents i amb un preu més tou, tot i que per ara indeterminat, per a veïns i propietaris de vehicles que tributin l’impost al municipi. La mesura, prevista per l’executiu de CiU, ERC-Avancem i el PSC el 2018, a mitjà termini, es va acabar aparcant abans del final de l’anterior mandat. Però ara es recupera amb vista a implantar-la a partir de l’any vinent, un cop es regulin les taxes dins de les futures ordenances municipals.

De consens, en el ple de dilluns, no gaire. Només Lloret en Comú s’hi va mostrar frontalment en contra, mentre que el PSC, Cs i Força Lloret es van abstenir. Per Ernesto Gracia, dels comuns, és una “mesura recaptatòria més”, que atorgarà “privilegis als veïns previ pagament”. Francesc Pastor (PSC) va demanar que, a banda dels residents, prevegin tarifes per a persones que treballin al municipi, però també va alertar del cost de l’abonament anual. Des de l’equip de govern, la regidora d’Hisenda, Lara Torres, argumentava que la voluntat és la de facilitar la rotació de vehicles en algunes zones –el 2019 es parlava de l’aparcament de Can Xardó (amb 140 places ara gratuïtes) i les places situades entre el CAP del carrer Girona i Can Saragossa.

El regidor de Via Pública i Mobilitat, Cristian Fernández, defensava que el mecanisme ja s’ha aplicat en moltes altres poblacions, amb perjudicis per als lloretencs que s’hi han de desplaçar. I, per d’ERC, Jordi Orobitg, regidor de Territori, argumentava que encara no hi ha tarifes definides i que hi haurà temps per debatre’n amb vista a les futures ordenances fiscals.

LA DATA

01.01.22
A partir del gener
del 2022 es regularà el preu de la zona verda, i moltes zones blaves només són hàbils a l’estiu.

Més restricció als patinets en l’ordenança

El municipi, un dels pioners a la demarcació a posar ordre i limitació al trànsit de patinets elèctrics i vehicles de mobilitat personal (VMP) el 2019, ha introduït ara nous canvis en la normativa municipal. Bàsicament, però, a banda de la prohibició de pas en determinades zones del passeig i el nucli antic, han adoptat la nova normativa general dictada per la direcció general de Trànsit (DGT), que considera tots els patinets de manera anàloga i prohibeix el trànsit per voreres, i els limita a 25 km/h, amb casc i edats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Junqueras, Romeva i Bassa demanen la recusació de dos dels nous magistrats del TC per “falta d’imparcialitat”

Barcelona

Fernández Díaz nega que haver tingut coneixement de la ‘Kitchen’ o haver ordenat l’operació

Madrid

ERC confirma que no presentarà esmena a la totalitat dels pressupostos al Senat

Barcelona
EN DIRECTE

Ple del Congrés

Barcelona

Rufián diu que el govern espanyol “ha captat el missatge” d’ERC sobre la Llei audiovisual

Madrid

Cunillera reivindica la taula de diàleg com “el millor camí per acostar posicions”

Barcelona

La fiscalia demana 1 any i 8 mesos d’inhabilitació per a Torrent per desobediència

BArcelona

Justícia i sindicats acorden la prejubilació dels funcionaris de presons als 60 anys

Barcelona

Loppacher creu que l’Estat fa una interpretació “restrictiva” de l’obligatorietat d’exigir el 6% en llengües cooficials

BARCELONA