La Borsa
Més valors
Economia

editorial

La indústria d’ahir i de demà

El sector públic té l’oportunitat de tornar a fer polítiques industrials, que malauradament havien estat arraconades durant els últims temps

Si parlem del sector auxiliar de l’automoció a Catalunya, estem parlant d’un dels trets principals de la indústria a Catalunya durant dècades, amb noms insignes de l’empresa familiar, que ara s’enfronten a un dels moments més decisius de la seva història, d’una transformació radical. El repte de la descarbonització de l’economia interpel·la especialment el sector del cotxe, que té al davant el desenvolupament d’una nova mobilitat, amb diverses tecnologies, com el vehicle elèctric, d’hidrogen, de gas o amb combustible sintètic, que deixen per al relat memorialístic el motor de combustió. A més, ara el cotxe esdevé tota una altra cosa, un enginy sofisticat hiperconnectat, semblant a un telèfon mòbil. Tot plegat agafa el sector en un moment de certa feblesa, causada per la pandèmia, una crisi que, tanmateix, cal agafar-la com una oportunitat perquè tothom abraci definitivament la revolució de la indústria 4.0 i els proveïdors Tier 1, Tier 2 i Tier 3 puguin seguir sent un puntal de la nostra economia i de la capacitat de creació de nous llocs de treball ara que, justament, hi ha empreses del sector que s’han vist obligades a fer ajustaments. Amb tot, aquest redreçament haurà de comptar amb el compromís del sector públic, que a través dels fons de reconstrucció de la UE –els Next Generation que han de reimpulsar l’economia a Europa– té l’oportunitat de tornar a fer polítiques industrials que, malauradament, havien quedat arraconades durant els darrers anys. Val a dir que aquestes polítiques anirien errades si els recursos que procedeixen de Brussel·les anessin preferentment a les grans empreses i marginessin les pimes, que en aquest sector han estat sempre grans dinamitzadores i creadores d’ocupació. Amb el compromís de Seat d’esdevenir un gran fabricant de vehicle alternatiu per als pròxims anys, ara resta, per al redisseny del nostre sector productiu de l’automoció, l’establiment al país d’un fabricant de cel·les de bateria, per així contribuir a tancar el cercle d’aquesta nova mobilitat, en què els nostres proveïdors del sector de l’automoció hauran de mirar, encara més, cap al mercat global, i formar en les tecnologies d’avantguarda nous professionals que han donat tota una nova dinàmica a un sector que vol seguir sent un fonament de la història econòmica catalana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Ripoll

Noves activitats econòmiques

Catalunya recupera un 10,8% del teixit empresarial destruït en la primera onada de la pandèmia, segons la Cambra

Barcelona

Un 46,7% dels municipis, sense accés a diner efectiu

Barcelona

Ajornen l’inici de la vaga de la neteja de Figueres fins dimarts vinent

FIGUERES
Benefici de  358,7 milions de VidaCaixa en el primer semestre

Benefici de 358,7 milions de VidaCaixa en el primer semestre

Barcelona
Més plantilla al setembre en empreses d’automoció
ECONOMIA

Més plantilla al setembre en empreses d’automoció

El Banc d’Espanya alerta que 1,2 milions d’espanyols es troben en situació vulnerable per accedir als diners en efectiu

barcelona

Les matriculacions d’embarcacions d’esbarjo es disparen un 67,5% a Catalunya

barcelona

Quatre de cada deu empreses d’automoció incrementaran la plantilla durant el segon semestre

Barcelona