Cultura

Crítica

música

Home negre en món de blancs

A Barcelona, actualment, l'atenció que desperten els concerts es mesura pel rebombori que hi ha entre l'audiència i el nombre de selfies. I, dimecres, a Bikini, el silenci va ser insòlitament rotund i ningú (pràcticament) va estar pendent del mòbil. Debutava a la ciutat Michael Kiwanuka, un londinenc fill d'ugandesos que van fugir del règim d'Idi Amin que, fa quatre anys, va debutar amb un disc que evocava el soul reposat i conscienciat de Bill Withers i que, al juliol, va publicar un d'aquells discos que, d'aquí a unes setmanes, figuraran en moltes llistes de resum del millor del 2016: Love & hate, produït per Danger Mouse.

Les expectatives eren altes i Kiwanuka les va complir amb un recital d'una hora i mitja intensa en què es va mostrar com un músic ben complet, hàbilment situat entre un discurs, a vegades, retro, i en altres moments, molt modern. Esprement a fons les atmosferes que sap crear amb cinc músics amb els quals s'entén perfectament, Kiwanuka va alternar tempos lents amb grooves endimoniats i va treure tot el suc de cançons tan poderoses com Black man in a white world, que en l'era Trump ressona amb una força evident. No està, encara, a l'altura dels seus mestres, però no hi ha cap dubte que algun dia no massa llunyà hi estarà.

Michael Kiwanuka
Festival del Mil·lenni
16 de novembre, Bikini


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Sopa de Cabra tancarà el 26 de novembre de 2022 al Palau Sant Jordi la gira del 30è aniversari de ‘Ben endins’

girona

Sopa de Cabra tornarà al Palau Sant Jordi el 2022

girona

De 25 en 25... de moment

Barcelona

Mor Almudena Grandes

Barcelona

Última nota de Sondheim

BARCELONA

El Pot Petit publica el conte ‘El drac Rac’

GIRONA
PUBLICACIONS

La ‘Revista de Girona’ viatja als centres escolars

publicacions

‘Les Garrotxes’ entra a les fleques i pastisseries

ART

Primera gran retrospectiva de Dalí a Corea