Guillem Vidal

Guillem Vidal

Crítica
clàssica

Degustacions melòmanes

La fórmula d'enguany fa que el festival de Santa Cristina d'Aro s'hagi convertit en una petita joia. Amb una proximitat que pocs festivals poden oferir, un grapat dels millors músics residents al país,...

Crítica

Les raons d'un infanticidi

L'any 2008, una dona belga, Geneviève Lhermitte, va ser condemnada a perpetuïtat acusada d'haver assassinat els seus cinc fills. Aquest acte d'infanticida va commoure la societat belga i va provocar...

Crítica

La croada contra el pecat

La visió que té Ulrich Seidl de la humanitat no és gens positiva. Els humans som tots víctimes d'un seguit de malalties socials que ens converteixen en depredadors, arribistes, explotadors i éssers...

música
Crònica

D'un temps, d'un país

Vuit anys després d'actuar-hi per primera vegada, Crosby, Stills & Nash, icones d'un temps i un espai en el qual –i des del qual– encara es creia que la música podia canviar el món, van tornar dilluns...

Pirates de Califòrnia... i de Madrid

Fa pocs dies, TV3 va emetre un documental –més aviat fluixet– titulat Google i el cervell mundial. L'objectiu del reportatge era mostrar llums i ombres del gran projecte de digitalització bibliogràfica...

Crítica
clàssica

L'orquestra de referència

En la formació musical d'una gran part dels nostres afeccionats, el pes de la Filharmònica de Berlín, tal com ho traduïm, ha estat bàsic. Les versions de referència que ens han arribat de la mà...

Crítica
òpera

El dictador al búnquer

És un Mozart juvenil, però conté passatges d'una gran plenitud. En tot cas, què carai, Lucio Silla és un Mozart i es fa estrany que, amb dos repartiments magnífics, hi hagi tantes cadires buides...

Crítica
cançó

Farrera al CAT

Un Centre Artesà Tradicionàrius (CAT) a mig omplir ens porta a concloure que, per desgràcia, encara hi ha molta gent que té pendent descobrir un dels treballs més gustosos d'aquest any: Farrera Can-Sons...

Crítica
soul

El temps és al seu costat

Irma Thomas, reina soul de Nova Orleans, es devia preguntar uns quants cops diumenge perquè, en 54 anys de carrera, mai no havia actuat a Barcelona. Va pujar a l'escenari de la sala Apolo –inesperadament...