Societat

La ciutat al sud del sud

La ciutat de Múrcia està dividida en primera instància pel riu Segura. Al nord hi ha el centre de la ciutat, el nucli antic i els barris més ben connectats entre ells. Al sud, els barris del Carmen i de l’Infante Don Juan Manuel, connectats amb el centre pels vuit ponts que travessen el riu. I encara més al sud queden les vies ferroviàries i els barris i les pedanies que el tren –inaugurat a finals del segle XIX– va deixar encara més aïllats del centre: Santiago el Mayor, San Pío X, Barriomar, el Progreso, la Ermita del Rosario, Patiño... En total una població de 180.000 persones que si vol anar a treballar, a fer gestions o tan sols de compres als grans centres comercials no té altre remei que travessar les vies per un dels dos punts de permeabilitat: els passos a nivell de Santiago el Mayor i el de la zona de Los Garres. El soterrament que exigeixen els veïns facilitaria la connexió amb el centre, per això proposen alternatives perquè no s’hagi de posar d’excusa l’arribada de l’AVE per mantenir les vies en superfície.

“Si tenen tanta pressa, fins i tot acceptem l’arribada de l’alta velocitat, però amb alguns condicionants, no volem que hi hagi línies electrificades amb 25.000 volts a escassos mestres de cases, escoles, instituts... Per això proposem una alternativa, l’arribada a una estació prèvia”, explica Joaquín Contreras, que posa com a exemple el cas de València, on l’AVE s’atura a l’estació Joaquín Sorolla mentre no s’enllesteix l’arribada al centre de la ciutat; o la proposta a Almeria, on es preveu que l’alta velocitat s’aturi provisionalment a l’estació de Huércal-Viator fins que no se soterri l’estació definitiva al barri d’El Puche, “molt semblant al nostre barri del Carmen”, remarca Contreras.

“Nosaltres –afegeix el portaveu de Soterramiento Murcia– proposem l’alternativa de l’estació del municipi de Beniel. És una estació nova que està adaptada al pas de l’alta velocitat. Es podria aconseguir que el tren AVE hi parés simplement fent les andanes un pam més altes del que són ara, per facilitar que es pugui entrar i sortir dels vagons. És una inversió menor que no implicaria malbaratar recursos.”

D’aquesta manera es podrien dur a terme les obres de soterrament sense provocar més maldecaps als veïns.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Trilla diu que el prudent és mantenir les restriccions

BARCELONA

La covid, tercera causa de mort a l’Alt Empordà el 2020

figueres

Invertir en vacunes redueix el cost en sanitat

BARCELONA

Cap a restriccions més laxes

barcelona

Junts reclama a Palamós un debat sobre el futur ús del solar de L’Equitativa

palamós
El port de Tarragona amplia l’àrea de logística
Economia

El port de Tarragona amplia l’àrea de logística

Campi qui pugui a l’escola

Barcelona

La CUP s’oposa a la pedrera d’Osor

GIRONA / OSOR

Catalunya torna a superar els 1.000 trasplantaments

barcelona